Elektif 1
|
Kursus
|
Kredit
|
KOD ASAL
|
KOD DITAMBAH BAIK
|
Bahasa Melayu
|
Pengajian Sukatan Pelajaran Bahasa
Malaysia Sekolah Rendah
|
3(3+0)
|
BMM3101
|
BMM3013E
|
Kaedah Pengajaran
Bahasa Melayu Sekolah Rendah
|
3(2+1)
|
BMM3117
|
BMM3173E
|
|
Pengajaran
Kemahiran Bahasa Melayu
|
3(2+1)
|
BMM3104
|
BMM3043E
|
|
Pentaksiran Bahasa
Melayu Sekolah Rendah
|
3(2+1)
|
BMM3103
|
BMM3033E
|
|
English Language
|
English for Undergraduates
|
3(3+0)
|
ELE3101
|
ELE3013E
|
Principles of English Language Teaching
|
3(3+0)
|
ELE3102
|
ELE3023E
|
|
English for the Language Teachers
|
3(3+0)
|
ELE3103
|
ELE3033E
|
|
English Language Teaching Methodology
for Young Learners
|
3(2+1)
|
ELE3104
|
ELE3043E
|
|
Language Arts
|
Children’ s Literature
|
3(3+0)
|
LGA3101
|
LGA3013E
|
Songs and Poetry for Young Learners
|
3(3+0)
|
LGA3102
|
LGA3023E
|
|
Stories for Young Learners
|
3(3+0)
|
LGA3103
|
LGA3033E
|
|
Plays and Drama for Young Learners
|
3(3+0)
|
LGA3104
|
LGA3043E
|
|
Bahasa Cina
|
Pengajaran dan
Pembelajaran Kemahiran
Mengenali & Menulis Aksara Cina dan
Kemahiran Membaca
|
3(2+1)
|
BCN3105
|
BCN3053E
|
Pengajian Kurikulum Bahasa Cina Sekolah
Rendah
|
3(3+0)
|
BCN3108
|
BCN3083E
|
|
Pengajaran dan
Pembelajaran Kemahiran Bertutur dan Mendengar
|
3(2+1)
|
BCN3109
|
BCN3093E
|
|
Pentaksiran dan
Penilaian dalam Pendidikan Bahasa Cina
|
3(3+0)
|
BCN3112
|
BCN3123E
|
|
Bahasa Tamil
|
Kajian Sukatan
Pelajaran Bahasa Tamil
SJK(T) / SK
|
3(2+1)
|
BTM3102
|
BTM3023E
|
Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Tamil (Elektif)
|
3(2+1)
|
BTM3103
|
BTM3033E
|
|
Pengayaan dalam Penggunaan Bahasa Tamil
|
3(2+1)
|
BTM3106
|
BTM3063E
|
|
Pentaksiran dan
Penilaian dalam Bahasa Tamil
|
3(3+0)
|
BTM3110
|
BTM3103E
|
Elektif 2
|
Kursus
|
Kredit
|
Kod Asal
|
Kod Ditambah baik
|
Pendidikan Kesihatan
|
Pendidikan Kesihatan
Seksualiti
|
3(3+0)
|
PKE3101
|
PKE3013E
|
Pendidikan Keselamatan
|
3(2+1)
|
PKE3102
|
PKE3023E
|
|
Kurikulum dan
Pedagogi Pendidikan Kesihatan
|
3(2+1)
|
PKE3103
|
PKE3033E
|
|
Program Kesihatan
Sekolah
|
3(3+0)
|
PKE3104
|
PKE3043E
|
|
Bahasa Cina Komunikatif
|
Bahasa Cina Komunikatif 1
|
3(3+0)
|
BCK3101
|
BCK3013E
|
Bahasa Cina Komunikatif 2
|
3(3+0)
|
BCK3102
|
BCK3023E
|
|
Bahasa Cina Komunikatif 3
|
3(3+0)
|
BCK3103
|
BCK3033E
|
|
Bahasa Cina Komunikatif 4
|
3(3+0)
|
BCK3104
|
BCK3043E
|
Elektif 1
|
Kursus
|
Kredit
|
Kod Asal
|
Kod Ditambah baik
|
Bahasa Arab
|
Pengenalan Kurikulum Bahasa Arab KBSR
|
3(3+0)
|
BAM3109
|
BAM3093E
|
Kaedah Pengajaran Kemahiran Bahasa Arab
|
3(3+0)
|
BAM3102
|
BAM3023E
|
|
Pengurusan Sumber dan Penilaian Pendidikan Bahasa Arab
|
3(3+0)
|
BAM3116
|
BAM3163E
|
|
Pengajaran Mikro dan Makro Pendidikan Bahasa Arab
|
3(2+1)
|
BAM3110
|
BAM3103E
|
|
Pendidikan Jasmani
|
Pergerakan Asas
|
3(1+2)
|
PJM3102
|
PJM3023E
|
Anatomi dan Fisiologi
|
3(2+1)
|
PJM3106
|
PJM3063E
|
|
Kurikulum dan Pedagogi Pendidikan Jasmani
|
3(2+1)
|
PJM3110
|
PJM3103E
|
|
Pengurusan dan Pentadbiran Pendidikan
Jasmani dan Sukan
|
3(2+1)
|
PJM3112
|
PJM3123E
|
|
Matematik
|
Kurikulum Pendidikan Matematik
|
3(3+0)
|
MTE3102
|
MTE3023E
|
Kurikulum Pendidikan Matematik
|
3(3+0)
|
MTE3107
|
MTE3073E
|
|
Mengajar Nombor, Pecahan, Perpuluhan dan
Peratus
|
3(2+1)
|
MTE3109
|
MTE3093E
|
|
Amalan Pentaksiran dalam Matematik
|
3(3+0)
|
MTE3112
|
MTE3123E
|
|
Sains
|
Kurikulum
dan Pedagogi Sains Sekolah
Rendah
|
3(3+0)
|
SCE3104
|
SCE3043E
|
Berfikir dan Bekerja Secara Saintifik
|
3(3+0)
|
SCE3106
|
SCE3063E
|
|
Pentaksiran dalam Pengajaran Sains
|
3(3+0)
|
SCE3111
|
SCE3113E
|
|
Pengurusan Makmal Sains dan Sumber
|
3(3+0)
|
SCE3112
|
SCE3123E
|
Elektif 2
|
Kursus
|
Kredit
|
Kod Asal
|
Kod Ditambah baik
|
Pendidikan Islam
|
Pengenalan Kurikulum
Pendidikan Islam
Sekolah Rendah
|
3(3+0)
|
PIM3101
|
PIM3013E
|
Pedagogi Pendidikan
Islam
|
3(2+1)
|
PIM3102
|
PIM3023E
|
|
Pengurusan Sumber dan
Pengajaran Mikro, Makro Pendidikan Islam
|
3(3+0)
|
PIM3109
|
PIM3093E
|
|
Penilaian dalam
Pendidikan Islam
|
3(3+0)
|
PIM3110
|
PIM3103E
|
|
Pendidikan Al-Quran
|
Tilawah dan Tafsir
Al-Quran
|
3(3+0)
|
PQE3101
|
PQE3013E
|
Ulum Al-Quran dan
Ulum Hadith
|
3(3+0)
|
PQE3102
|
PQE3023E
|
|
Tarannum Al-Quran
|
3(2+1)
|
PQE3103
|
PQE3033E
|
|
Hafazan Al-Quran
|
3(2+1)
|
PQE3104
|
PQE3043E
|
|
Pendidikan Moral
|
Pengenalan Kepada
Konsep Asas Pendidikan Moral
|
3(3+0)
|
ELM3101
|
ELM3013E
|
Kurikulum dan Kaedah
Pengajaran Pendidikan Moral
|
3(3+0)
|
ELM3102
|
ELM3023E
|
|
Pentaksiran dan
Pengurusan Mata Pelajaran Pendidikan Moral di Sekolah
|
3(3+0)
|
ELM3103
|
ELM3033E
|
|
Isu-isu Moral dan
Cabaran Penghayatan Nilai-nilai Murni
|
3(3+0)
|
ELM3104
|
ELM3043E
|
|
Pendidikan Seni
Visual
|
Pengajian dan
Pengurusan Kurikulu Pendidikan Seni Visual KBSR
|
3(3+0)
|
PSV3104
|
PSV3043E
|
Pengajaran dan
Pembelajaran Pendidikan Seni Visual
|
3(2+1)
|
PSV3105
|
PSV3053E
|
|
Pedagogi Pendidikan
Seni Visual KBSR
|
3(2+1)
|
PSV3107
|
PSV3073E
|
|
Pentaksiran Pendidikan
Seni Visual
|
3(3+0)
|
PSV3111
|
PSV3113E
|
|
Pendidikan Muzik
|
Asas Pendidikan Muzik
|
2(2+0)
|
MZU3104
|
MZU3043E
|
Permainan Kibod dan
Nyanyian Dalam Bilik Darjah
|
1(0+1)
|
MZU3110
|
MZU3103E
|
|
Pendekatan Pengajaran
Pendidikan Muzik
|
3(3+0)
|
MZU3111
|
MZU3113E
|
|
Kurikulum dan
Pengajaran Muzik
|
3(3+0)
|
MZE3101
|
MZE3013E
|
|
Muzik Prasekolah
|
Pembelajaran Muzik
Pendidikan Prasekolah
|
3(2+1)
|
PRM3101
|
PRM3013E
|
Apresiasi Muzik
dengan Pergerakan Prasekolah
|
3(2+1)
|
PRM3102
|
PRM3023E
|
|
Apresiasi Nyanyian
Muzik Prasekolah
|
3(2+1)
|
PRM3103
|
PRM3033E
|
|
Apresiasi Muzik
Prasekolah (Permainan Alatan)
|
3(2+1)
|
PRM3104
|
PRM3043E
|
|
Kemahiran Hidup
|
Pengenalan dalam
Pendidikan Kemahiran Hidup Sekolah Rendah
|
3(3+0)
|
RBT3117
|
RBT3173E
|
Reka Bentuk dan
Teknologi
|
3(2+1)
|
RBT3118
|
RBT3183E
|
|
Perniagaan dan
Keusahawanan
|
3(3+0)
|
RBT3119
|
RBT3193E
|
|
Teknologi Rumah
Tangga dan Pertanian
|
3(1+2)
|
RBT3120
|
RBT3203E
|
|
Persuratan dan
Kesenian Melayu
|
Kritikan Sastera
|
3(3+0)
|
PSE3101
|
PSE3013E
|
Penulisan Kreatif
|
3(2+1)
|
PSE3102
|
PSE3023E
|
|
Teater dalam
Pendidikan
|
3(2+1)
|
PSE3103
|
PSE3033E
|
|
Teater Kanak-Kanak
|
3(1+2)
|
PSE3104
|
PSE3043E
|
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.